Jak maximálně využít čas, který máte na kandidáty

Pracovní pohovor je setkání mezi uchazečem a pracovníkem, které se provádí za účelem posouzení, zda je uchazeč vhodný pro danou pracovní pozici. Při pracovním pohovoru je nesmírně důležitá schopnost vzájemné komunikace jak uchazeče, tak osoby, která pohovor vede. Uchazeč o zaměstnání, který má schopnost efektivně sdělovat své myšlenky a nápady, bude mít pravděpodobně při pohovoru výhodu. Proto je velmi důležité zhodnotit komunikační dovednosti uchazeče ještě předtím, než přistoupíte k přijímání zaměstnanců. Jedním ze způsobů, jak tyto dovednosti vyhodnotit, jsou behaviorální odpovědi. Behaviorální reakce jsou odpovědi, které uchazeč poskytuje na základě předchozích informací o zaměstnavateli a/nebo pracovní nabídce. Takové odpovědi jsou považovány za behaviorální reakce, pokud přesně odrážejí myšlenkový proces uchazeče.

Většina otázek při pracovním pohovoru je navržena tak, aby měřila vhodnost uchazeče pro danou práci. Kromě měření vhodnosti uchazeče měří otázky pracovního pohovoru také komunikační a interpersonální dovednosti. Většina pracovních pohovorů a náborových oběžníků obvykle obsahuje seznam standardních otázek. V některých případech však tyto otázky nedávají smysl nebo je lze upravit tak, aby lépe posoudily vhodnost uchazeče pro danou práci.

Při vedení pracovního pohovoru by měl tazatel také požádat uchazeče, aby podrobněji popsal všechny neobvyklé okolnosti týkající se jeho pracovních zkušeností, vzdělání a dosažených výsledků. Stejně tak by měl uchazeč poskytnout informace o tom, jak tyto faktory ovlivnily jeho rozhodnutí. Tyto typy otázek spolu s typy poskytnutých odpovědí poslouží k charakteristice uchazeče. Pomůže vám to pochopit silné a slabé stránky kandidáta a určit, zda se pro vaši společnost hodí.

  • Sdílet tento příspěvek