Pracovní pohovor otázky o chování

Otázky k vedení pracovního pohovoru

Otázky týkající se chování jsou pravděpodobně jedním z nejstarších triků, pokud jde o pracovní pohovor. Chování je něco, co každý z nás někdy přirozeně projevuje, i když ve velmi pasivní formě. Otázky týkající se chování v podstatě začínají otázkami na minulé chování. Většina zaměstnavatelů dnes klade otázky týkající se chování, protože věří, že minulé chování je nejlepším ukazatelem budoucího výkonu.

Myšlenka tohoto typu otázek spočívá v tom, že minulé chování je obvykle nejlepším prediktorem budoucích výsledků, takže budoucí úspěch je daný.

Reklama

Myšlenka tohoto typu otázek spočívá v tom, že minulé chování je obvykle nejlepším prediktorem budoucího výkonu, takže budoucí úspěch je daný. Jedním z důvodů, proč společnosti při behaviorálních pohovorech používají behaviorální otázky, je skutečnost, že manažer lidských zdrojů obvykle přesně interpretuje chování uchazeče v minulosti.

Otázky k pracovnímu pohovoru

Mezi nejčastější otázky týkající se chování při pracovním pohovoru patří;

  • Měli jste nějaké…

  • Co se přesně stalo?

  • Popište situaci, kdy…

  • Popište, jak jste reagovali nebo řešili konkrétní problém.

  • Jaký je váš ideální zákazník…

Tyto otázky mají za cíl proniknout do myšlení potenciálního zaměstnance. Je důležité si uvědomit, že otázky behaviorálního pohovoru nevedou vždy k přijetí ideálního zaměstnance. Někdy jde spíše o to zjistit, zda konkrétní kandidát odpovídá popisu práce a osobnosti.

Reklama

Při prověřování uchazečů můžete využít také otázky týkající se chování. Pomocí seznamu otázek k pohovoru, které se týkají běžných problémů souvisejících s prací, můžete získat představu o silných a slabých stránkách uchazeče v určité oblasti. Pokud má uchazeč tendenci vymýšlet si odpovědi na obtížné otázky nebo se zdá, že je mu nepříjemné sdělit své klíčové silné a slabé stránky, možná byste ho do kanceláře neměli brát. Na druhou stranu, pokud uchazeč pravidelně „vyzvídá“ od ostatních členů týmu a projevuje podnikatelského ducha, může být zajímavým kandidátem pro spolupráci.

Hlavní výhodou behaviorálních otázek je, že vyžadují minimální množství informací, abyste zjistili, zda se daná osoba hodí pro vaši organizaci. Jakmile si všimnete, že daná osoba špatně komunikuje, projevuje frustraci z rutinních úkolů, má potíže se spoluprací s ostatními, je příliš časově vytížená nebo má potíže pracovat samostatně, můžete obvykle určit, zda bude dobrým zaměstnancem.

Hlavní nevýhodou behaviorálních otázek je, že neposkytují dostatek informací k tomu, abyste mohli určit, zda je uchazeč pro danou práci skutečně vhodný. Přestože některé otázky mohou odhalit osobnostní rysy, které byste jinak neodhalili, odpovědi vám nemusí prozradit vše o myšlenkových pochodech nebo rozhodovacích procesech dané osoby. Tazatel to nemůže zjistit, aniž by uchazeči položil řadu otázek týkajících se chování. Je možné, že se kandidát nad otázkou týkající se chování pouze zamyslel a neodpověděl na ni tak, jak byste si přáli. Použití jiných metod ke zjištění, zda se daná osoba hodí pro vaši organizaci a pracovní místo, vyžaduje další pohovor a je jediným způsobem, jak zjistit, zda je behaviorální pohovor pro vás vhodný.

Reklama

  • Sdílet tento příspěvek

Související Příspěvky