Dávkování a nedoporučování při pracovním pohovoru

Pracovní pohovory mohou být hektické. Vzhledem k tomu, že se o jedno pracovní místo uchází tolik uchazečů, je velmi snadné uklouznout a udělat chybu, která vás může stát vysněnou práci. Níže uvádíme několik zásad, které vám pomohou získat vysněnou práci. Přečtěte si je, pochopte je a využijte je.

Oblečte se tak, abyste udělali dojem. Vždy dbejte na to, aby váš svrchní oděv byl čistý, vyžehlený a reprezentativní. Sedněte si rovně, s pohodlně zkříženýma nohama. Díky tomu se nebudete vrtět a udržíte oční kontakt. Během pracovního pohovoru se často ptejte.

Je důležité udržovat oční kontakt s tazatelem po celou dobu pracovního pohovoru. Buďte přátelští, ale za všech okolností zůstaňte profesionální. Nikdy se nenaklánějte dozadu ani neodvracejte pohled od osoby vedoucí pohovor. Pokud však potřebujete, pokládejte otázky tak, že se mírně nakloníte dopředu, například: „Zopakujme si některé požadavky na pracovní místo“ nebo „Povězte mi o situaci, kdy…“.

Při odpovídání na všechny položené otázky si promyslete svou odpověď a to, jak bude znít posluchači. Používejte vhodný žargon a dbejte na to, abyste zněli kompetentně a zkušeně. Než začnete mluvit, ujistěte se, že máte k dispozici všechna fakta a důkazy. Pokud máte pracovní historii, měli byste ji zdůraznit. Pokud hledáte konkrétní pozici, měly by být tyto informace uvedeny konkrétně. Dodržování těchto zásad „ano“ a „ne“ při pracovním pohovoru zajistí, že budete působit maximálně připraveně.

Důležité je zachovat pevný postoj. To naznačuje pevné odhodlání k práci a ukazuje tazateli, že jste si vědomi pracovních povinností a víte, jak se v souvislosti s nimi správně chovat. Udržení uvolněného postoje může být zpočátku obtížné, ale s nácvikem se dá zvládnout. Dodržování těchto zásad „ano“ a „ne“ při pracovním pohovoru zajistí, že si osoba, která vede pohovor, všimne zásadního rozdílu ve vašem vzhledu a chování.

  • Sdílet tento příspěvek